Yleiset ehdot

Nämä Stichting Webshop Keurmerk -verkkokaupan yleiset sopimusehdot on laadittu yhteistyössä kuluttajayhdistyksen kanssa sosiaali- ja talousneuvoston itsesääntelyä koskevan kuulemisen koordinointiryhmän (CZ) puitteissa, ja ne tulevat voimaan 1. kesäkuuta 2014.

Näitä yleisiä käyttöehtoja käyttävät kaikki Stichting Webshop Keurmerk -verkkokaupan jäsenet lukuun ottamatta rahoitusvalvontalain tarkoittamia rahoituspalveluja ja siltä osin kuin näitä palveluja valvoo Alankomaiden rahoitusmarkkinaviranomainen.

Osoite Stichting Webshop Keurmerk (Alankomaissa):

Willemsparkweg 193, 1071 HA  Amsterdam

Näissä ehdoissa sovelletaan seuraavia määritelmiä:

1. Liitännäissopimus: sopimus, jossa kuluttaja hankkii tuotteita, digitaalista sisältöä ja/tai palveluja etäsopimuksen yhteydessä ja nämä tuotteet, digitaalisen sisällön ja/tai palvelut toimittaa elinkeinonharjoittaja tai kolmas osapuoli kyseisen kolmannen osapuolen ja elinkeinonharjoittajan välisen sopimuksen perusteella;

2. Peruuttamisaika: määräaika, jonka kuluessa kuluttaja voi käyttää peruuttamisoikeuttaan;

3. Kuluttaja: luonnollinen henkilö, joka ei toimi elinkeinotoimintaansa, liiketoimintaansa, käsityötään tai ammattiaan varten;

4. Päivä: kalenteripäivä;

5. Digitaalinen sisältö: digitaalisessa muodossa tuotettu ja toimitettu tieto;

6. Jatkuva sopimus: sopimus tavaroiden, palvelujen ja/tai digitaalisen sisällön säännöllisestä toimittamisesta tietyn ajanjakson ajan;

7. Pysyvä tietoväline: kaikki välineet – sähköposti mukaan lukien -, joiden avulla kuluttaja tai yrittäjä voi tallentaa hänelle henkilökohtaisesti osoitettuja tietoja siten, että niitä voidaan myöhemmin käyttää tai tarkastella sen ajanjakson ajan, joka on sopiva sen tarkoituksen kannalta, johon tiedot on tarkoitettu, ja että tallennetut tiedot voidaan jäljentää muuttumattomina;

8. Peruuttamisoikeus: kuluttajan mahdollisuus luopua etäsopimuksesta harkinta-ajan kuluessa;

9. Yrittäjä: luonnollinen henkilö tai oikeushenkilö, joka on Stichting Webshop Keurmerkin jäsen ja tarjoaa tuotteita, digitaalista sisältöä ja/tai palveluja etämyynnissä kuluttajille; 10;

10. Etäsopimus: Yrittäjän ja kuluttajan välinen sopimus, joka on tehty organisoidun etämyyntijärjestelmän puitteissa tuotteiden, digitaalisen sisällön ja/tai palvelujen myynnistä ja jossa käytetään yksinomaisesti tai yhdessä yhtä tai useampaa etäviestintätekniikkaa sopimuksen tekemiseen asti.

11. Peruuttamislomakkeen malli: näiden ehtojen liitteenä I oleva eurooppalainen peruuttamislomakkeen malli;

12. Etäviestintätekniikka: keino, jota voidaan käyttää sopimuksen tekemiseen ilman, että kuluttajan ja elinkeinonharjoittajan tarvitsee olla samanaikaisesti samassa huoneessa;

Yrittäjän nimi;

  • CoolSafety
  • Hamersveldseweg 65
  • 3833 GL Leusden
  • 033- 4634664 (Saatavilla 09:00 – 17:00).
  • Sähköpostiosoite: info@coolsafety.nl
  • Kauppakamarin numero: 73390178
  • BTW-identificatienummer: NL8595.06.290.B01

1. Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan kaikkiin yrittäjän tekemiin tarjouksiin ja kaikkiin yrittäjän ja kuluttajan välisiin etäsopimuksiin.

2. Näiden yleisten sopimusehtojen teksti on annettava kuluttajan saataville ennen etäsopimuksen tekemistä. Jos tämä ei ole kohtuudella mahdollista, yrittäjän on ennen etäsopimuksen tekemistä ilmoitettava, millä tavoin yleisiin ehtoihin voi tutustua yrittäjän tiloissa ja että ne lähetetään kuluttajalle pyynnöstä mahdollisimman pian maksutta.

3. Jos etäsopimus tehdään sähköisesti, edellisestä kohdasta poiketen ja ennen etäsopimuksen tekemistä näiden yleisten sopimusehtojen teksti voidaan asettaa kuluttajan saataville sähköisesti siten, että kuluttaja voi helposti tallentaa sen pysyvälle tietovälineelle. Jos tämä ei ole kohtuudella mahdollista, ennen etäsopimuksen tekemistä ilmoitetaan, missä yleisiin sopimusehtoihin voi tutustua sähköisesti ja että ne lähetetään sähköisesti tai muutoin maksutta kuluttajan pyynnöstä.

4. Jos näiden yleisten ehtojen lisäksi sovelletaan erityisiä tuote- tai palvelukohtaisia ehtoja, sovelletaan toista ja kolmatta kohtaa soveltuvin osin, ja jos ehdot ovat ristiriidassa keskenään, kuluttaja voi aina vedota siihen sovellettavaan ehtoon, joka on hänelle edullisin.

1. Jos tarjouksen voimassaoloaika on rajoitettu tai se on sidottu ehtoihin, tämä on mainittava nimenomaisesti tarjouksessa.

2. Tarjous sisältää täydellisen ja tarkan kuvauksen tarjotuista tuotteista, digitaalisesta sisällöstä ja/tai palveluista. Kuvaus on riittävän yksityiskohtainen, jotta kuluttaja voi arvioida tarjouksen asianmukaisesti. Jos yrittäjä käyttää kuvia, ne ovat totuudenmukainen esitys tarjotuista tuotteista, palveluista ja/tai digitaalisesta sisällöstä. Tarjouksessa olevat ilmeiset virheet tai ilmeiset puutteet eivät sido yrittäjää.

3. Jokainen tarjous sisältää sellaiset tiedot, että kuluttajalle on selvää, mitä oikeuksia ja velvollisuuksia tarjouksen hyväksymiseen liittyy.

1. Jollei 4 kohdan määräyksistä muuta johdu, sopimus syntyy, kun kuluttaja hyväksyy tarjouksen ja täyttää siinä asetetut ehdot.

2. Jos kuluttaja on hyväksynyt tarjouksen sähköisesti, yrittäjän on välittömästi vahvistettava tarjouksen hyväksymisen vastaanottaminen sähköisesti. Niin kauan kuin yrittäjä ei ole vahvistanut hyväksynnän vastaanottamista, kuluttaja voi purkaa sopimuksen.

3. Jos sopimus tehdään sähköisesti, yrittäjän on toteutettava asianmukaiset tekniset ja organisatoriset toimenpiteet tietojen sähköisen siirron suojaamiseksi ja varmistettava turvallinen verkkoympäristö. Jos kuluttaja voi maksaa sähköisesti, yrittäjän on noudatettava asianmukaisia turvatoimenpiteitä.

4. Yrittäjä voi – oikeudellisissa puitteissa – tiedustella, pystyykö kuluttaja täyttämään maksuvelvoitteensa, sekä kaikkia niitä seikkoja ja tekijöitä, jotka ovat tärkeitä etäsopimuksen vastuullisen tekemisen kannalta. Jos yrittäjällä on tämän selvityksen perusteella perusteltu syy olla tekemättä sopimusta, hänellä on oikeus kieltäytyä tilauksesta tai hakemuksesta tai liittää sen täytäntöönpanoon erityisehtoja perusteluineen.

5. Yrittäjän on viimeistään tuotteen, palvelun tai digitaalisen sisällön toimittamisen yhteydessä lähetettävä kuluttajalle seuraavat tiedot kirjallisesti tai siten, että kuluttaja voi tallentaa ne helposti saatavilla olevalla tavalla pysyvälle tietovälineelle:

  • a. sen yrittäjän toimipaikan käyntiosoite, johon kuluttaja voi tehdä valituksia;
  • b. ehdot, joilla ja miten kuluttaja voi käyttää peruuttamisoikeuttaan, tai selkeä ilmoitus peruuttamisoikeuden poissulkemisesta;
  • c. tiedot takuista ja myynnin jälkeisistä palveluista;
  • d. tuotteen, palvelun tai digitaalisen sisällön hinta kaikkine veroineen; tarvittaessa toimituskustannukset; ja etäsopimuksen maksu-, toimitus- tai suoritustapa;
  • e. sopimuksen irtisanomista koskevat vaatimukset, jos sopimuksen kesto on yli vuosi tai jos sopimus on toistaiseksi voimassa oleva;
  • f. jos kuluttajalla on peruuttamisoikeus, peruuttamislomakkeen malli.

6. Jos kyseessä on kestokauppatapahtuma, edellisen kohdan määräystä sovelletaan vain ensimmäiseen toimitukseen.

Tuotteiden mukaan:

1. Kuluttaja voi purkaa tuotteen ostamista koskevan sopimuksen vähintään 14 päivän harkinta-ajan kuluessa ilman perusteluja. Elinkeinonharjoittaja voi kysyä kuluttajalta peruuttamisen syytä, mutta ei voi velvoittaa kuluttajaa ilmoittamaan syytä tai syitä.

2. Edellä 1 kohdassa mainittu peruuttamisaika alkaa seuraavana päivänä sen jälkeen, kun kuluttaja tai kuluttajan etukäteen nimeämä kolmas osapuoli, joka ei ole liikenteenharjoittaja, on vastaanottanut tuotteen, tai:

  • a. jos kuluttaja on tilannut useita tuotteita samassa järjestyksessä: päivänä, jona kuluttaja tai hänen nimeämänsä kolmas osapuoli on vastaanottanut viimeisen tuotteen. Elinkeinonharjoittaja voi kieltäytyä tilaamasta useita tuotteita, joilla on eri toimitusajat, edellyttäen, että hän on selkeästi ilmoittanut tästä kuluttajalle ennen tilausprosessia.
  • b. jos tuotteen toimitus koostuu useista lähetyksistä tai osista: päivä, jona kuluttaja tai hänen ilmoittamansa kolmas osapuoli on vastaanottanut viimeisen lähetyksen tai osan;
  • c. jos on sovittu tuotteiden säännöllisestä toimittamisesta tietyn ajanjakson aikana: päivä, jona kuluttaja tai hänen nimeämänsä kolmas osapuoli on vastaanottanut ensimmäisen tuotteen.

Kun on kyse palveluista ja digitaalisesta sisällöstä, joita ei toimiteta aineellisella välineellä:

3. Kuluttaja voi irtisanoa palvelusopimuksen ja sellaisen digitaalisen sisällön toimittamista koskevan sopimuksen, jota ei toimiteta aineellisella välineellä, vähintään 14 päivän kuluessa ilman syytä. Elinkeinonharjoittaja voi kysyä kuluttajalta peruuttamisen syytä, mutta ei voi velvoittaa kuluttajaa ilmoittamaan syytä tai syitä.

4. Edellä 3 kohdassa mainittu harkinta-aika alkaa sopimuksen tekemistä seuraavana päivänä.

Pidennetty harkinta-aika tuotteille, palveluille ja digitaaliselle sisällölle, joita ei toimiteta aineellisella tietovälineellä, jos peruuttamisoikeudesta ei ole ilmoitettu:

5. Jos elinkeinonharjoittaja ei ole toimittanut kuluttajalle lain edellyttämiä tietoja peruuttamisoikeudesta tai peruuttamislomakkeen mallia, harkinta-aika päättyy 12 kuukauden kuluttua tämän artiklan edellisten kohtien mukaisesti määritellyn alkuperäisen harkinta-ajan päättymisestä.

6. Jos elinkeinonharjoittaja on toimittanut kuluttajalle edellisessä kohdassa tarkoitetut tiedot 12 kuukauden kuluessa alkuperäisen harkinta-ajan alkamispäivästä, harkinta-aika päättyy 14 päivän kuluttua siitä päivästä, jona kuluttaja sai kyseiset tiedot.

Huomaathan, että emme voi ottaa takaisin tuotteita, joita on kokeiltu ihmiskehossa (kuten korvakäytäviin asennettavia kuulosuojaimia) hygieniasyistä. Pakkausta EI siis saa avata palautusta varten.

1. Harkinta-aikana kuluttajan on käsiteltävä tuotetta ja sen pakkausta huolellisesti. Hän saa purkaa pakkausta tai käyttää tuotetta vain siinä määrin kuin on tarpeen tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan selvittämiseksi. Perusperiaatteena tässä on, että kuluttaja saa käsitellä ja tarkastaa tuotetta vain niin kuin hän saisi tehdä kaupassa.

2. Kuluttaja on vastuussa vain tuotteen arvon alenemisesta, joka johtuu 1 kohdassa sallittua laajemmasta tavasta käsitellä tuotetta.

3. Kuluttaja ei ole vastuussa tuotteen arvon alenemisesta, jos elinkeinonharjoittaja ei ole antanut kuluttajalle kaikkia lakisääteisiä tietoja peruuttamisoikeudesta ennen sopimuksen tekemistä tai sitä tehtäessä.

1. Jos kuluttaja käyttää peruuttamisoikeuttaan, hänen on ilmoitettava siitä elinkeinonharjoittajalle peruuttamisajan kuluessa käyttämällä peruuttamislomakkeen mallia tai muulla yksiselitteisellä tavalla.

2. Kuluttaja palauttaa tuotteen mahdollisimman pian, kuitenkin 14 päivän kuluessa 1 kohdassa tarkoitettua ilmoitusta seuraavasta päivästä, tai luovuttaa sen (yrittäjän valtuutetulle edustajalle). Tätä ei vaadita, jos yrittäjä on tarjoutunut noutamaan tuotteen itse. Kuluttaja on joka tapauksessa noudattanut palautusaikaa, jos hän palauttaa tuotteen ennen harkinta-ajan päättymistä.

3. Kuluttaja palauttaa tuotteen kaikkine toimitettuine lisävarusteineen, jos se on kohtuudella mahdollista alkuperäisessä kunnossa ja pakkauksessa sekä yrittäjän antamien kohtuullisten ja selkeiden ohjeiden mukaisesti.

4. Riski ja todistustaakka peruuttamisoikeuden asianmukaisesta ja oikea-aikaisesta käyttämisestä on kuluttajalla.

5. Kuluttaja vastaa tuotteen palauttamisesta aiheutuvista välittömistä kustannuksista. Jos elinkeinonharjoittaja ei ole ilmoittanut, että kuluttajan olisi vastattava näistä kustannuksista, tai jos elinkeinonharjoittaja ilmoittaa, että hän vastaa kustannuksista itse, kuluttajan ei tarvitse vastata palautuslähetyksen kustannuksista.

6. Jos kuluttaja peruuttaa sopimuksen sen jälkeen, kun hän on ensin nimenomaisesti pyytänyt, että palvelun suorittaminen tai kaasun, veden tai sähkön toimittaminen, jota ei ole saatettu valmiiksi myyntiä varten rajoitetussa määrässä tai tietyssä määrässä, alkaa peruuttamisaikana, kuluttaja on velkaa elinkeinonharjoittajalle summan, joka on verrannollinen siihen osaan sitoumuksesta, jonka elinkeinonharjoittaja on täyttänyt peruuttamisajankohtana, verrattuna sitoumuksen täydelliseen täyttämiseen.

7. Kuluttaja ei vastaa kustannuksista, jotka aiheutuvat palvelujen suorittamisesta tai veden, kaasun tai sähkön toimittamisesta, jota ei ole tehty valmiiksi rajoitetussa määrässä tai rajoitetun määrän myyntiä varten, tai kaukolämmön toimittamisesta, jos:

  • a. elinkeinonharjoittaja ei ole toimittanut kuluttajalle lakisääteisiä tietoja peruuttamisoikeudesta, kustannusten korvaamisesta peruuttamisen yhteydessä tai peruuttamislomakkeen mallia, tai;
  • b. kuluttaja ei ole nimenomaisesti pyytänyt palvelun suorittamisen aloittamista tai kaasun, veden, sähkön tai kaukolämmön toimittamista peruuttamisaikana.

8. Kuluttaja ei vastaa kustannuksista, jotka aiheutuvat sellaisen digitaalisen sisällön täydellisestä tai osittaisesta toimittamisesta, jota ei ole toimitettu aineellisella välineellä, jos:

  • a. hän ei ole ennen sen toimittamista nimenomaisesti suostunut siihen, että sopimuksen täyttäminen aloitetaan ennen harkinta-ajan päättymistä;
  • b. hän ei ole suostumusta antaessaan tunnustanut menettäneensä peruuttamisoikeuttaan; tai
  • c. elinkeinonharjoittaja ei ole vahvistanut tätä kuluttajan ilmoitusta.

9. Jos kuluttaja käyttää peruuttamisoikeuttaan, kaikki lisäsopimukset purkautuvat lain nojalla.

1. Jos elinkeinonharjoittaja mahdollistaa kuluttajan peruuttamisilmoituksen tekemisen sähköisesti, hänen on lähetettävä vastaanottotodistus viipymättä ilmoituksen vastaanottamisen jälkeen.

2. Elinkeinonharjoittaja palauttaa kaikki kuluttajan suorittamat maksut, mukaan lukien mahdolliset toimituskulut, jotka elinkeinonharjoittaja on veloittanut palautetusta tuotteesta, viipymättä mutta kuitenkin 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona kuluttaja on ilmoittanut peruuttamisesta. Ellei yrittäjä tarjoa itse noutaa tuotetta, hän voi odottaa korvauksen maksamista, kunnes hän on vastaanottanut tuotteen tai kunnes kuluttaja osoittaa palauttaneensa tuotteen, sen mukaan, kumpi ajankohta on aikaisempi.

3. Yrittäjän on käytettävä korvauksen maksamiseen samaa maksuvälinettä, jota kuluttaja on käyttänyt, ellei kuluttaja suostu muuhun maksuvälineeseen. Palautus on kuluttajalle maksuton.

4. Jos kuluttaja on valinnut halvinta vakiotoimitusta kalliimman toimitustavan, yrittäjän ei tarvitse korvata kalliimman toimitustavan lisäkustannuksia.

Elinkeinonharjoittaja voi sulkea seuraavat tuotteet ja palvelut peruuttamisoikeuden ulkopuolelle, mutta vain, jos elinkeinonharjoittaja on ilmoittanut tästä selvästi tarjousta tehdessään tai ainakin hyvissä ajoin ennen sopimuksen tekemistä:

1. Tuotteet tai palvelut, joiden hintaan vaikuttavat rahoitusmarkkinoiden vaihtelut, joihin yrittäjä ei voi vaikuttaa ja jotka voivat tapahtua peruuttamisajan kuluessa.

2. Julkisessa huutokaupassa tehdyt sopimukset. Julkisella huutokaupalla tarkoitetaan myyntimenetelmää, jossa yrittäjä tarjoaa tuotteita, digitaalista sisältöä ja/tai palveluja kuluttajille, jotka osallistuvat huutokauppaan henkilökohtaisesti huutokaupanpitäjän johdolla tai joille annetaan mahdollisuus osallistua siihen, ja jossa voittanut tarjoaja on velvollinen ostamaan tuotteet, digitaalisen sisällön ja/tai palvelut;

3. Palvelusopimukset, kun palvelu on suoritettu kokonaisuudessaan, mutta vain jos:

  • a. suoritus on aloitettu kuluttajan nimenomaisella ennakkosuostumuksella; ja
  • b. kuluttaja on ilmoittanut menettävänsä peruuttamisoikeutensa, kun elinkeinonharjoittaja on täyttänyt sopimuksen kokonaisuudessaan;

4. Palvelusopimukset, jotka koskevat majoituksen tarjoamista, jos sopimuksessa määrätään tietty päivämäärä tai ajanjakso, jolloin sopimus täytetään, ja jotka eivät ole asumistarkoituksiin tehtyjä, tavarankuljetuksia, autonvuokrauspalveluja ja ateriapalveluja;

5. Vapaa-ajan toimintaa koskevat sopimukset, jos sopimuksessa määrätään niiden täyttämiselle tietty päivämäärä tai ajanjakso;

6. Tuotteet, jotka on valmistettu kuluttajan määritysten mukaisesti, jotka eivät ole tehdasvalmisteisia ja jotka on valmistettu kuluttajan yksilöllisen valinnan tai päätöksen perusteella tai jotka on selvästi tarkoitettu tietylle henkilölle;

7. Tuotteet, jotka pilaantuvat nopeasti tai joiden säilyvyysaika on rajoitettu;

8. Sinetöidyt tuotteet, joita ei voida palauttaa terveydensuojelu- tai hygieniasyistä ja joiden sinetti on rikottu toimituksen jälkeen;

9. Tuotteet, jotka luonteensa vuoksi sekoittuvat peruuttamattomasti muihin tuotteisiin toimituksen jälkeen;

10. Alkoholijuomat, joiden hinnasta on sovittu sopimusta tehtäessä, mutta joiden toimitus voi tapahtua vasta 30 päivän kuluttua ja joiden todellinen arvo riippuu markkinoiden vaihteluista, joihin yrittäjä ei voi vaikuttaa;

11. Sinetöidyt ääni- ja kuvatallenteet sekä tietokoneohjelmistot, joiden sinetti on rikottu toimituksen jälkeen;

12. Sanoma- ja aikakauslehdet, lukuun ottamatta niiden tilauksia;

13. Digitaalisen sisällön toimittaminen muulla kuin aineellisella tietovälineellä, mutta vain jos:

a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en

  • b. kuluttaja on ilmoittanut menettävänsä siten peruuttamisoikeutensa.

1. Tarjouksen voimassaoloaikana tarjottujen tuotteiden ja/tai palvelujen hintoja ei saa korottaa, lukuun ottamatta arvonlisäverokannan muutoksista johtuvia hinnanmuutoksia.

2. Edellisestä kohdasta poiketen yrittäjä voi tarjota vaihtuvin hinnoin tuotteita tai palveluita, joiden hinnat ovat riippuvaisia rahoitusmarkkinoiden vaihteluista, joihin yrittäjä ei voi vaikuttaa. Tämä yhteys vaihteluihin ja se, että kaikki mainitut hinnat ovat tavoitehintoja, on mainittava tarjouksessa.

3. Hinnankorotukset kolmen kuukauden kuluessa sopimuksen tekemisestä ovat sallittuja vain, jos ne johtuvat lakisääteisistä määräyksistä tai säännöksistä.

4. Hinnankorotukset 3 kuukauden kuluttua sopimuksen tekemisestä ovat sallittuja vain, jos yrittäjä on määrännyt siitä ja:

  • a. ne johtuvat lakisääteisistä määräyksistä tai säännöksistä; tai
    b. kuluttajalla on oikeus irtisanoa sopimus siitä päivästä alkaen, jona hinnankorotus tulee voimaan.

5. Tuotteiden tai palvelujen tarjouksessa mainitut hinnat sisältävät arvonlisäveron.

1. Elinkeinonharjoittaja takaa, että tuotteet ja/tai palvelut ovat sopimuksen, tarjouksessa esitettyjen eritelmien, kohtuullisten kestävyys- ja/tai käyttökelpoisuusvaatimusten sekä sopimuksen tekopäivänä voimassa olleiden lakisääteisten säännösten ja/tai viranomaismääräysten mukaisia. Jos niin on sovittu, yrittäjä takaa myös, että tuote soveltuu muuhun kuin tavanomaiseen käyttöön.

2. Yrittäjän, tämän tavarantoimittajan, valmistajan tai maahantuojan antama lisätakuu ei koskaan rajoita niitä laillisia oikeuksia ja vaatimuksia, joita kuluttaja voi sopimuksen perusteella esittää yrittäjää vastaan, jos yrittäjä ei ole täyttänyt sopimuksen mukaista osuuttaan.

3. Lisätakuulla tarkoitetaan yrittäjän, tämän tavarantoimittajan, maahantuojan tai valmistajan sitoumusta, jolla hän myöntää kuluttajalle tiettyjä oikeuksia tai vaatimuksia, jotka menevät pidemmälle kuin mihin hänellä on lakisääteinen velvollisuus, jos hän ei ole täyttänyt sopimuksen mukaista osuuttaan.

1. Yrittäjä noudattaa mahdollisimman suurta huolellisuutta ottaessaan vastaan ja toteuttaessaan tuotetilauksia ja arvioidessaan palvelupyyntöjä.

2. Toimituspaikkana pidetään osoitetta, jonka kuluttaja on ilmoittanut yrittäjälle.

3. Näiden yleisten sopimusehtojen 4 artiklan määräykset asianmukaisesti huomioon ottaen yrittäjä toteuttaa hyväksytyt tilaukset sopivalla nopeudella, mutta viimeistään 30 päivän kuluessa, ellei muusta toimitusajasta ole sovittu. Jos toimitus viivästyy tai jos tilausta ei voida toteuttaa tai voidaan toteuttaa vain osittain, kuluttajalle ilmoitetaan tästä 30 päivän kuluessa tilauksen tekemisestä. Tällöin kuluttajalla on oikeus purkaa sopimus ilman kuluja ja oikeus mahdollisiin vahingonkorvauksiin.

4. Kun sopimus on purettu edellisen kohdan mukaisesti, yrittäjä palauttaa kuluttajan maksaman summan viipymättä.

5. Riski tuotteiden vahingoittumisesta ja/tai katoamisesta on yrittäjällä siihen asti, kunnes tuotteet luovutetaan kuluttajalle tai etukäteen nimetylle ja yrittäjän tietoon saatetulle edustajalle, ellei nimenomaisesti toisin sovita.

Lopettaminen:

1.Kuluttaja voi irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen, joka on tehty tuotteiden (mukaan lukien sähkö) tai palvelujen säännöllistä toimittamista varten, milloin tahansa sovittujen irtisanomissääntöjen ja enintään kuukauden irtisanomisajan mukaisesti.

2. Kuluttaja voi irtisanoa määräaikaisen sopimuksen, joka on tehty tuotteiden (mukaan lukien sähkö) tai palvelujen säännöllistä toimittamista varten, milloin tahansa määräaikaisen sopimuksen päättyessä sovellettavien irtisanomissääntöjen mukaisesti ja noudattaen irtisanomisaikaa, joka on enintään yksi kuukausi.

3. Kuluttaja voi irtisanoa edellisissä kohdissa mainitut sopimukset:

  • päättyä milloin tahansa, eikä sitä ole rajoitettu päättymään tiettyyn aikaan tai ajanjaksoon;
  • ainakin irtisanoa ne samalla tavalla kuin ne on tehty;
  • aina irtisanottava samalla irtisanomisajalla, jonka yrittäjä on itselleen asettanut.

Laajennus:

4. Määräajaksi tehtyä sopimusta, joka koskee tuotteiden (mukaan lukien sähkö) tai palvelujen säännöllistä toimittamista, ei voida hiljaisesti jatkaa tai uusia määräajaksi.

5. Sen estämättä, mitä edellisessä kohdassa säädetään, määräaikainen sopimus, joka on tehty päivä- tai viikkosanomalehtien ja -aikakauslehtien säännöllisestä toimittamisesta, voidaan hiljaisesti uusia enintään kolmen kuukauden määräajaksi, jos kuluttaja voi irtisanoa tämän uudistetun sopimuksen uusimisen päättyessä enintään yhden kuukauden irtisanomisajalla.

6. Määräaikaista sopimusta, joka on tehty tuotteiden tai palvelujen säännöllistä toimittamista varten, voidaan hiljaisesti jatkaa toistaiseksi vain, jos kuluttaja voi irtisanoa sen milloin tahansa enintään kuukauden irtisanomisajalla. Irtisanomisaika saa olla enintään kolme kuukautta, jos sopimus koskee päivä-, uutis- ja viikkosanomalehtien ja aikakauslehtien säännöllistä, mutta harvemmin kuin kerran kuukaudessa tapahtuvaa toimittamista.

7. Määräaikaista sopimusta, joka koskee päivä- tai viikkosanomalehtien ja -aikakauslehtien säännöllistä toimittamista esittelytilauksena (koe- tai esittelytilaus), ei jatketa hiljaisesti, vaan se päättyy ilman eri toimenpiteitä koe- tai esittelyjakson päätyttyä.

Kesto:

8. Jos sopimuksen kesto on yli vuosi, kuluttaja voi vuoden kuluttua irtisanoa sopimuksen milloin tahansa enintään kuukauden irtisanomisajalla, jollei irtisanominen ennen sovitun keston päättymistä ole kohtuuden ja tasapuolisuuden vuoksi mahdotonta.

1. Jollei sopimuksessa tai lisäehdoissa toisin määrätä, kuluttajan velat on maksettava 14 päivän kuluessa harkinta-ajan alkamisesta tai, jos harkinta-aikaa ei ole, 14 päivän kuluessa sopimuksen tekemisestä. Jos kyseessä on sopimus palvelun tarjoamisesta, tämä määräaika alkaa seuraavana päivänä sen jälkeen, kun kuluttaja on saanut vahvistuksen sopimuksesta.

2. Kun tuotteita myydään kuluttajille, yleisissä sopimusehdoissa ei saa koskaan vaatia kuluttajaa maksamaan yli 50 prosenttia ennakkoon. Jos ennakkomaksusta on määrätty, kuluttaja ei voi vaatia mitään oikeuksia kyseisen tilauksen tai palvelun (palvelujen) toteuttamiseen ennen kuin määrätty ennakkomaksu on suoritettu.

3. Kuluttajalla on velvollisuus ilmoittaa välittömästi yrittäjälle annettujen tai mainittujen maksutietojen virheellisyydestä.

4. Jos kuluttaja ei täytä maksuvelvollisuuttaan (maksuvelvollisuuksiaan) ajoissa, kuluttaja on, sen jälkeen kun yrittäjä on ilmoittanut hänelle maksuviivästyksestä ja yrittäjä on antanut kuluttajalle 14 päivän määräajan, jonka kuluessa kuluttaja voi vielä täyttää maksuvelvollisuutensa, maksamatta jättämisen jälkeen tämän 14 päivän määräajan kuluessa, velvollinen maksamaan erääntyneelle määrälle lakisääteisen koron, ja yrittäjällä on oikeus periä maksun perimisestä aiheutuneet oikeudenkäyntikulut tuomioistuimen ulkopuolella. Nämä perintäkulut ovat enintään 15 prosenttia maksamattomista määristä 2 500 euroon asti, 10 prosenttia seuraavista 2 500 eurosta ja 5 prosenttia seuraavista 5 000 eurosta, kuitenkin vähintään 40 euroa. Yrittäjä voi poiketa mainituista määristä ja prosenttiosuuksista kuluttajan hyväksi.

1. Yrittäjällä on oltava riittävästi julkistettu valitusmenettely, ja sen on käsiteltävä valitus tämän valitusmenettelyn mukaisesti.

2. Sopimuksen täytäntöönpanoa koskevat valitukset on esitettävä yrittäjälle kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun kuluttaja on havainnut puutteet, jotka on kuvattu täydellisesti ja selkeästi.

3. Yrittäjälle toimitettuihin valituksiin on vastattava 14 päivän kuluessa niiden vastaanottamisesta. Jos reklamaatio vaatii ennakoitavasti pidemmän käsittelyajan, yrittäjä vastaa 14 päivän kuluessa antamalla ilmoituksen reklamaation vastaanottamisesta ja ilmoittamalla, milloin kuluttaja voi odottaa yksityiskohtaisempaa vastausta.

4. Tuotetta, palvelua tai yrittäjän palvelua koskevan valituksen voi tehdä myös Stichting Webshop Keurmerk -verkkosivuston kuluttajasivulla olevalla valituslomakkeella (http://keurmerk.info/Home/MisbruikOfKlacht). Valitus lähetetään tällöin sekä kyseiselle yrittäjälle että Stichting Webshop Keurmerkille.

5. Jos valitusta ei voida ratkaista yhteisymmärryksessä kohtuullisessa ajassa tai kolmen kuukauden kuluessa valituksen jättämisestä, syntyy riita, johon sovelletaan riitojenratkaisumenettelyä.

1. Yrittäjän ja kuluttajan välisiin sopimuksiin, joita nämä yleiset sopimusehdot koskevat, sovelletaan yksinomaan Alankomaiden lakia.

2. Kuluttajan ja yrittäjän väliset riidat, jotka koskevat tämän yrittäjän toimittamiin tai toimittamiin tuotteisiin ja palveluihin liittyvien sopimusten syntymistä tai täyttämistä, voidaan toimittaa seuraavassa esitettyjä määräyksiä noudattaen seuraavaan osoitteeseen: Geschillencommissie Webshop, Postbus 90600, 2509 LP Haagissa (www.sgc.nl).

3. Riitakomitea käsittelee riita-asian vain, jos kuluttaja on ensin esittänyt valituksensa yrittäjälle kohtuullisessa ajassa.

4. Kolmen kuukauden kuluessa riidan syntymisestä riita on toimitettava kirjallisesti riitakomitealle.

5. Kun kuluttaja haluaa saattaa riidan riitakomitean käsiteltäväksi, yrittäjä on sidottu tähän valintaan. Kun yrittäjä haluaa tehdä niin, kuluttajan on viiden viikon kuluessa yrittäjän kirjallisesta pyynnöstä ilmoitettava kirjallisesti, haluaako hän niin vai haluaako hän, että riita käsitellään toimivaltaisessa tuomioistuimessa. Jos yrittäjä ei kuuntele kuluttajan valintaa viiden viikon kuluessa, yrittäjällä on oikeus saattaa riita toimivaltaisen tuomioistuimen käsiteltäväksi.

6. Riitojenratkaisukomitea tekee päätöksensä riitojenratkaisukomitean säännöissä (http://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2701/webshop) vahvistettujen edellytysten mukaisesti. Riitojenratkaisulautakunnan päätökset tehdään sitovana lausuntona.

7. Riitojenratkaisulautakunta ei käsittele riita-asiaa tai keskeyttää menettelynsä, jos elinkeinonharjoittajalle on myönnetty maksujen lykkäys, hän on asetettu konkurssiin tai hän on tosiasiallisesti lopettanut liiketoimintansa ennen kuin riita-asia on käsitelty lautakunnan istunnossa ja lopullinen päätös on annettu.

8. Jos Geschillencommissie Webshopin lisäksi toimivaltainen on jokin muu Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) tai Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) tunnustama tai siihen liittyvä riita-asioiden komitea, Geschillencommissie Stichting Webshop Keurmerk on Geschillencommissie Stichting Webshop Keurmerkiä ensisijainen riita-asioiden osalta, jotka koskevat pääasiassa etämyyntiä tai palveluiden tarjoamista. Kaikissa muissa riita-asioissa käytetään SGC:n hyväksymää tai Kifidiin sidoksissa olevaa riita-asioiden lautakuntaa.

1. Stichting Webshop Keurmerk takaa, että sen jäsenet noudattavat Stichting Webshop Keurmerkin riitojenratkaisukomitean sitovaa lausuntoa, ellei jäsen päätä toimittaa sitovaa lausuntoa tuomioistuimen tarkistettavaksi kahden kuukauden kuluessa sen lähettämisestä. Tämä takuu palautuu, jos sitova lausunto hyväksytään tuomioistuimen tarkistuksen jälkeen ja tuomio, josta tämä ilmenee, on tullut lainvoimaiseksi. Webshop Keurmerk maksaa kuluttajalle enintään 10 000 euroa sitovaa lausuntoa kohti. Yli 10 000,- euron suuruisista summista sitovaa lausuntoa kohti maksetaan 10 000,- euroa. Ylimenevän määrän osalta Webshop Keurmerkillä on velvollisuus tehdä parhaansa varmistaakseen, että jäsen noudattaa sitovaa lausuntoa.

2. Tämän takuun soveltaminen edellyttää, että kuluttaja tekee kirjallisen valituksen Stichting Webshop Keurmerkille ja että hän siirtää saatavansa yrittäjältä Stichting Webshop Keurmerkille. Jos yrittäjään kohdistuva saatava ylittää 10 000,- euroa, kuluttajalle tarjotaan, että hän voi siirtää saatavansa 10 000,- euroa ylittävältä osalta Stichting Webshop Keurmerkille, joka omissa nimissään ja kustannuksineen vaatii sen maksamista tuomioistuimessa kuluttajan tyydyttämiseksi.

Lisämääräykset tai näistä yleisistä ehdoista poikkeavat määräykset eivät saa olla kuluttajan vahingoksi, ja ne on kirjattava kirjallisesti tai siten, että kuluttaja voi säilyttää ne saatavillaan olevalla pysyvällä tietovälineellä.

1. Stichting Webshop Keurmerk ei muuta näitä yleisiä käyttöehtoja muutoin kuin kuluttajayhdistystä kuultuaan.

2. Näiden ehtojen muutokset tulevat voimaan vasta sen jälkeen, kun ne on julkaistu asianmukaisella tavalla, sillä edellytyksellä, että jos tarjouksen voimassaoloaikana tehdään sovellettavia muutoksia, sovelletaan kuluttajan kannalta edullisinta määräystä.